Blogi


Miksi asiantuntija empaattisuudella varustettuna on kultaakin kalliimpaa?

Elintarvikeala tulee olemaan murroksessa lähivuosina ja meidän pitää olla aikaamme edellä. Kuluttajat alkavat herätä siihen, että he saavat kaiken tiedon maailmassa ja he ovat valmiita haastamaan kansainvälisten elintarvikeyritysten arvoja ja tuotantoa. Mielestäni tämä on hyvä asia ja oikein työkaluin ruokasektori on yksi tämän uuden aallon voittajista. Ruoka kun ei ole koskaan säilynyt pitkään, niin sen kanssa toimiessa on aina tullut miettiä: "mitä jos" ja ennakoida tulevaa. Miksi uudistuksen tulee tapahtua ryminällä? 

Tänä päivänä kuluttajalla kuluu kymmenen minuuttia, kun hän kirjoittaa huono arvostelu nettiin, mutta ravintolan maineen puhdistamisessa voi mennä vuosikausia. Samalla tavalla elintarviketeollisuudessa voidaan ajaa tulevaisuuden osaajat muille maille, mikäli ei osata kohdata työntekijää arvokkaana ihmisenä. 

Empaattisuus ja kuluttajaymmärrys ovat tässä kohtaa erittäin relevantissa roolissa yrityksen tulevaisuutta ajatellen. Osaan asiantuntijana auttaa sinua näkemään ne sudenkuopat, jotka voivat viedä sinulta enemmän kuin antavat.
Kuinka markkinoida vihreistä arvoista ja kuinka tehdä tilasta turvallinen kaikille myös Pride-viikkojen ulkopuolella? Toisinsanoen: miten välttää viher- ja pinkkipesu? Kuluttaja näkee huuhaan läpi ja on entistä valveutuneempi. Maailma ei tule enää koskaan palaamaan "ennen vanhaan kaikki oli paremmin" -aikaan, ja siksi sinun tulee laittaa minulle viestiä jo tänään. Olen Ruokakonsultti ja autan sinut päivittämään yrityksesi 2020-luvulle.